چقدر به اولویت بندی اهمیت می دهید؟

دوشنبه 20 دی 1400

هر شخص روزانه با مسائل گوناگونی روبرو می شود. اما آنچه که ما را در نزدیک ترین زمان ممکن به سر منزل مقصود می رساند اولویت بندی صحیح بین این مسائل است.

چقدر به اولویت بندی اهمیت می دهید؟

وقتی در شرایط سخت قرار می گیرید، توانایی تان در دقت و تمرکز می تواند تعیین کننده موفقیت یا شکستتان باشد. بدیهی است که در چنین مواقعی نمی توانید همه کاری انجام دهید، اما بدون شک می توانید یک یا دو کار از مهم ترین کارها را انجام داده و تا زمانی که آنها به طور رضایت بخشی به پایان برسند استقامت کنید. این اقدامی ضروری برای عبور از بحران است. یوهان وولفگانگ وان گوته می گوید: اموری که از بیش ترین اهمیت برخوردارند هرگز نباید دستخوش اموری گردند که کمترین اهمیت را دارند.

اما برای حفظ تمرکز خود بر مهم ترین اولویت ها چه باید کرد؟ برای این امر و در ابتدای هر روز، فهرستی از آنچه که باید در طول روز انجام دهید را تهیه و سپس به ترتیب اولویت، آنها را شماره گذاری کنید. به هنگام پرداختن به آنها، از روش گروه بندی استفاده کنید. این روش برای اولین بار توسط ارتش فرانسه در جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار گرفت، زمانیکه در پایگاه های پانسمان در پشت خطوط دفاعی آنقدر سرباز زخمی وجود داشت که پزشکان و پرستاران قادر به درمان آنها نبودند. آنها این مشکل را با تقسیم بندی مجروحین در سه گروه حل کردند. اولین گروه، افرادی بودند که به طور قطع، مرگ در انتظارشان بود و اهمیتی نداشت که چقدر تحت درمان قرار گیرند. این افراد را در گوشه ای آرام قرار می دادند.

گروه دوم شامل افرادی می شد که تنها زخم های سطحی برداشته بودند. این افراد چه فورا درمان می شدند یا نه، باز هم زنده می ماندند. این ها نیز در کنار قرار داده می شدند. سومین گروه شامل سربازانی بود که تنها در صورتی زنده می ماندند که فورا تحت مداوا قرار می گرفتند. بنابراین پزشکان و پرستاران توجهشان را تنها معطوف این افراد می کردند.

شما نیز در کارتان باید شیوه گروه بندی را به کار گیرید. تمام توجه خود را به مشکلاتی معطوف کنید که در صورت اقدام فوری می توانید آنها را از پیش رو بردارید.

خود را برای شرایط و اوضاعی که قابل حل نیست، بیهوده نگران نسازید. آنها را به حال خود رها کنید. وقت تان را برای اموری که اقدام یا عدم اقدام شما، هیچ تغییری در وضعیتشان ایجاد نمی کند، هدر ندهید. در عوض بر آن دسته از مشکلات، تصمیمات و فعالیت هایی متمرکز شوید که اقدام فوری برای حفظ آن شرایط ضروری به نظر می رسد.

براین اساس و از میان اولویت های روزانه و زندگی تان، اقدامی را مشخص کنید که قادر به انجام آن هستید و می دانید اگر به خوبی انجام گیرد، تفاوت زیادی را در گذر شما از شرایط کنونی ایجاد می کند.

انتهای پیام/

به اشتراک گذاری

نظراتــ کاربرانــ