نکات طلایی تا آزمون مصاحبه دکتری

شنبه 30 مرداد 1400

مصاحبه، گام دوم در عبور از سد کنکور دکتری است. در این مقاله به بررسی مهم ترین نکات در دوران باقیمانده تا آزمون مصاحبه خواهیم پرداخت.

نکات طلایی تا آزمون مصاحبه دکتری

بر مبنای اعلامیه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آزمون مصاحبه دکتری سال جاری نیز مجازی شد. در رابطه با نحوه برگزاری آزمون صحبت های بسیاری شده است. آنچه در این مقاله به آن خواهیم پرداخت نگاه به راه های موفقیت در این آزمون است که پیش از این کمتر به آن پرداخته شده است.

آزمون دکتری در ایران نوعی انتخاب شدن است. درصدی از شرکت کنندگان پذیرش می شوند حال آنکه درصد قابل توجهی از افراد برای رسیدن به خواسته اشان شانس موفقیت خود را در آزمون های سال های بعدی جستجو کنند. اما برای عبور از سد آن و برای رسیدن به موفقیت چه باید کرد؟

دوستان عزیز لازمه موفقیت سه چیز است. ابتدا مشخص کنید در زندگی چه می خواهید؟ دوم، بهای رسیدن به خواسته خود را تعیین کنید و سوم و مهم تر از همه تصمیم بگیرید که آن بها را بپردازید. این سه اصل چراغ راه رسیدن به موفقیت و خواسته های شما هستند.

۱- خواسته واقعی خود را تعیین کنید.

همانطور که پیش از این اشاره شد، اصل نخست در رسیدن به موفقیت آن است که چه می خواهید. اگر چه یکی از مهم ترین الزامات موفقیت در هنگام تعیین خواسته خود، کیفیت و شدت تمایل و رغبت شماست. سوال جدی این است که آیا با تمام وجود به مسیری که انتخاب کرده اید، یقین دارید یا بر حسب مصلحت و مسیری که تا به اکنون طی کرده اید قصد ورود به مرحله دکتری را دارید. تمایل واقعی شما بر طی کردن مسیر، ضامن اصلی موفقیت شماست چرا که گام های شما را استوارتر می سازد.

۲- کار و تلاش هدفمند بهای خواسته شماست. آن را بپردازید.

اجرای پایان نامه با کیفیت، انتشار مقالات، ترجمه یا تالیف کتاب، تدریس در دانشگاه ها، تسلط بر تکنیک های مختلف آزمایشگاهی و زبان انگلیسی مواردی هستند که داشتن آنها به موفقیت یک شخص در آزمون مصاحبه کمک می کنند.

اما داوطلبین عزیز از حیث داشتن یا نداشتن این موارد نباید مغرور یا ناامید باشند. چرا که همواره قیمت موفقیت باید به طور کامل پرداخت شود. تلاش سخت در این مدت زمان باقیمانده تا مصاحبه، مابقی بهایی است که برای موفقیت باید بپردازید. هرگونه لغزش می تواند شکست شما را در پی داشته باشد. لازمه حتمی سخت کار کردن، خویش انضباطی است. با برنامه ریزی دقیق و اجراء آنها به کار خود کیفیت دهید. در کنار خویش انضباطی از تجربه افراد موفق استفاده کنید. قانونی است که می گوید: باید از افراد متخصص یاد بگیری، هرگز آنقدر عمر نمی کنی که همه را از تجربه های خودت بیاموزی. قطعا تجارب افرادی که پیش از این در آزمون دکتری پذیرفته شده اند برای شما بسیار ارزشمند و طلایی خواهند بود.

۳- موفقیت پاداش موفقیت است.

مورد شگفت انگیز درباره دستیابی به موفقیت این است که هر قدمی در این مسیر بر می دارید خود پاداش بخش است. هر قدمی که به سمت فرد بهتر شدن بر می دارید و بیشتر از قبل فعالیت می کنید شما را شادتر، مطمئن تر و کامل تر می کند. اگر خواستار واقعی ورود به مرحله دکتری، تکامل دوران علمی و رقم زدن آینده خود بر مبنای دانش هستید از اندک زمان باقیمانده هم نهایت استفاده را ببرید. با کمک خویش انضباطی، استفاده از تجارب دیگران و کار و تلاش به کیفیت خود بیافزایید و زمینه موفقیت خود در آزمون پیش رو و پیروزی های آینده را مهیا سازید.

انتهای پیام/

به اشتراک گذاری

نظراتــ کاربرانــ