نقش ویژه ورزش صبحگاهی در سلامتی

پنجشنبه 20 خرداد 1400

شرایط فیزیولوژیک بدن در صبحگاه، موقعیتی ویژه برای همراه سازی ورزش انجام شده با توسعه سلامتی فراهم می سازد.

نقش ویژه ورزش صبحگاهی در سلامتی

به گزارش مای رشته و به نقل از آژافیت، تحقیقات نشان می دهد بسیاری از مزایای کلیدی که شما می توانید از یک تمرین صبحگاهی بهره مند شوید بیشتر  از هر زمان دیگری از روز است.

امروزه دیده می شود که بسیاری از افراد بعد از ظهرها و عصرها فعالیت بیشتری دارند. اگرچه برخی سعی می کنند صبح ها بیدار شوند و تمرینات منظم خود را انجام دهند، اما هنوز هم خیلی ها ترجیح می دهند در ساعات بعدی روز این کار را انجام دهند. دلیل این پدیده این است که بسیاری از مردم فکر می کنند در اواخر روز وقت بیشتری دارند. گرچه ممکن است درست باشد زیرا اولویت های زیادی وجود دارد که باید صبح انجام شود، اما ممکن است فواید اساسی ورزش صبحگاهی را از دست بدهید.

۱- ورزش صبح چربی بیشتری می سوزاند

به طور کلی ورزش می تواند به شما در چربی سوزی کمک کند. اما، تمرینات صبحگاهی در سوزاندن کالری و چربی اضافی بسیار مؤثر است. دلیل آن این است که اکسیداسیون چربی به طور طبیعی هنگامی اتفاق می افتد که تمرین قبل از خوردن صبحانه انجام شود.

حال، اگر واقعاً می خواهید چربی ها و کالری بیشتری بسوزانید، اکسیداسیون موثر چربی چیزی است که شما نیاز دارید. نه تنها به شما در سوزاندن چربی ها کمک می کند، بلکه می تواند خطرات ابتلا به دیابت را نیز به حداقل برسانید.

۲- پوست شما به طور طبیعی شفاف خواهد شد

اگرچه ورزش در هر زمان از شبانه روز می تواند به شما کمک کند تا به یک شفافیت طبیعی دست یابید تحقیقات و مطالعات نشان داد که افرادی که صبح ورزش می کنند دارای پوستی درخشان و شفاف تر از افرادی هستند که عصر ورزش می کنند.

نور خورشید و گرمای روز ظاهراً عوامل مهمی هستند که روی سلامت پوست شما تأثیر می گذارند. هیدراته شدن و شستن منافذ پوست در این مدت برای شما بسیار راحت تر است ، که باعث می شود این ماده برای پوست شما بسیار مفید باشد.

۳- شب ها بهتر می خوابید

ورزش صبحگاهی در پایان روز نوعی خستگی و استرس سالم به بدن می دهد که منجر به خواب عمیق و بهتر می شود. همچنین، تمرینات صبحگاهی نه تنها کیفیت خواب شما را تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه به شما در استراحت طولانی تر نیز کمک می کند.

توجه داشته باشید که تمرین نوعی استرس است و بدن انسان طوری طراحی شده است که با ترشح هورمون ها و افزایش آدرنالین در برابر استرس واکنش نشان می دهد. وقتی تمرینات  خود را در طول شب انجام می دهید، افزایش آدرنالین روی الگوی خواب شما تأثیر می گذارد.

۴-  تمرینات اولیه استرس و افسردگی را کاهش می دهد

مشخص شده است که فعال بودن می تواند به شما در کاهش استرس و افسردگی کمک کند. برخاستن و بیرون آمدن برای انجام کارهای روزمره باعث تولید اندورفین یا هورمون های شادی می شود که از احساس ضعف و افسردگی شما جلوگیری می کند.

۵-  متابولیسم شما سریعتر کار خواهد کرد

یکی از بزرگترین مزایایی که از ورزش صبحگاهی می گیرید افزایش چشمگیر متابولیسم است. پس از اتمام تمرین، در واقع هنوز کالری می سوزانید. این فرآیند مصرف اضافی اکسیژن بعد از ورزش نام دارد که برای ورزش صبحگاهی مخصوصاً قبل از صرف صبحانه مناسب است.

هنگامی که وعده های غذایی خود را مصرف کردید ، بدن شما از آن به عنوان منبع انرژی استفاده خواهد کرد یا از آن برای جبران مجدد سیستم استفاده می کند. این فقط نشان می دهد که ورزش صبحگاهی می تواند متابولیسم بدن شما را سریعتر کند و بهتر کار کند زیرا شما نمی توانید این مزیت را از ورزش در شب بدست آورید.

۶-  به عضله با کارآیی بیشتری کمک می کند

وقتی می خواهید عضلات بیشتری بسازید و به بدن خود برسید، به تستوسترون بیشتری در بدن خود احتیاج دارید. حدس بزنید در چه ساعتی از روز سطح تستوسترون شما در اوج است؟ بله ، درست حدس زدید - صبح ، یک بار که بیدار می شوید!

از این رو ، صبح و بیدار شدن برای انجام تمرینات به شما کمک می کند تا عضلات را به طور موثر و کارآمدتری بسازید، به همین دلیل بدن شما در عضله سازی عالی قرار دارد.

ممکن است احساس کنید که شما نمی توانید صبحگاه به ورزش بپردازید اما اگر واقعاً می خواهید تغییر زندگی را موازی با شرایط سلامتی و تناسب اندام خود بسازید، بهتر است ورزش صبح را شروع کنید.

انتهای پیام/

به اشتراک گذاری

نظراتــ کاربرانــ