ثبت نام بیش از ۶۷ هزار نفر در کنکور ارشد ۱۴۰۰ بهداشت

پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400

بیش از 67 هزار نفر در آزمون ارشد پزشکی سال 1400 ثبت نام نمودند که اردیبهشت ماه به رقابت در رشته های مربوط به خود خواهند پرداخت.

ثبت نام بیش از ۶۷ هزار نفر در کنکور ارشد ۱۴۰۰ بهداشت

پس از پایان مهلت فرصت ثبت نام مجدد در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی، تعداد ثبت نام کنندگان ۶۷ هزار و ۵۲۲ نفر اعلام شد. بر مبنای دفترچه ثبت نام منتشر شده حدود 4 هزار نفر از این افراد در دو گروه عادی و شهریه پرداز مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

این آزمون طبق برنامه ارائه شده در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ و در شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، تهران، خرم آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شیراز، شهرکرد، قزوین، قم، کاشان، کرمانشاه، کرمان، گرگان، گناباد، مشهد، لارستان، همدان، یاسوج و یزد برگزار می‌شود.

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون، برگه راهنما و سایر اطلاعات مربوط به اجرای آزمون در روزهای ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام می‌گیرد. کلید اولیه آزمون نیز در اول خرداد منتشر می‌شود.

بر اساس برنامه زمان بندی، پس از ارائه کارنامه و انتخاب رشته در روزهای ۳۱ خرداد تا هفته اول تیرماه، اسامی نهایی پذیرفته شدگان در ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.

نکته قابل توجه، اعتراض شمار زیادی از داوطلبین به زمان برگزاری این آزمون می باشد. نگرانی داوطلبان از گسترش موج چهارم یکی از دلایل این اعتراضات است. بعلاوه با توجه به اینکه آزمون کارشناسی ارشد سال 99 در تیر ماه برگزار شد عده ای خواستار رعایت فاصله زمانی قانونی میان دو آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال 99 و 1400 شدند.

البته این موضوع با عکس العمل رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه شد که به هیچ عنوان امکان تعویق آزمون وجود ندارد. سعید هاشمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی بیان داشت که برای سال 1400 آزمون های متعددی داریم که برای برگزاری هر یک از آن‌ها در یک روز مشخص، ماه‌ها برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: زمان برگزاری آزمون دکتری گروه علوم پزشکی تیر ماه ۱۴۰۰ است که ما از فروردین ماه در حال فراهم سازی تدارکات ازمون هستیم، حال اگر آزمون کارشناسی ارشد به تعویق انداخته شود تمام برنامه ریزی ها مختل شده  باید بعد از ان آزمون‌های دیگر را نیز به تعویق بیاندازیم.

رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی اظهار کرد: برخی داوطلبان اعلام داشته‌اند که آزمون ارشد پزشکی سال ۹۹ در تیر ماه برگزار شده است و اکنون برگزاری آن در اردیبهشت ماه خلاف قوانین است، لازم است به این دسته از داوطلبان گفته شود که طبق قانون، تاریخ آزمون‌های علوم پزشکی از طریق شورای سنجش و پذیرش وزارت بهداشت مشخص می‌شود که هر ساله تاریخ آزمون‌های سال بعد را نیز در دفترچه اعلام می‌کنند، بنابراین شورای سنجش بر اساس برنامه آزمون‌ها هرساله تاریخ آزمون‌ها را اعلام می‌کند که قانونی نیز هست.

انتهای پیام/

به اشتراک گذاری

نظراتــ کاربرانــ