اعلام نتایج آزمون دکتری علوم پزشکی در آبان ماه

سه شنبه 22 مهر 1399

آبان ماه نتایج نهایی دکتری دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام می‌شود، و احتمالا از بهمن ماه ترم دانشجویان جدیدالورود در سه رشته پرطرفدار آغاز خواهد شد.

اعلام نتایج آزمون دکتری علوم پزشکی در آبان ماه

حسین قنبری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ارتباط با مهلت نهایی مصاحبه پذیرفته شدگان اولیه در آزمون دکتری وزارت بهداشت عنوان کرد: روند بارگذاری مدارک و مستندات پذیرفته شدگان در دانشگاه ها تقریبا به اتمام رسیده است و دانشگاه های علوم پزشکی و هیات بوردهای رشته های مختلف در حال ارزیابی این مستندات می باشند. که این ارزیابی و بررسی مستندات ارسالی تا پایان مهر ماه به اتمام خواهد رسید و بعد از آن دانشگاه ها نتایج را به مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهند کرد و در نهایت هم نمرات کسب شده مصاحبه و آزمون کتبی اعلام و اسامی نهایی پذیرفته شدگان تا آبان ماه اعلام خواهد شد.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین درباره آخرین تصمیم این وزارتخانه در مورد زمان احتمالی آغاز تحصیل دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های علوم پزشکی افزود: با توجه به طولانی شدن روند آزمون و مصاحبه پذیرفته شدگان دانشگاه ها، دانشجویان جدید الورود حدود یک ماه و نیم از آموزش ترم جدید عقب افتادند و این افراد زودتر از آبان نیز به دانشگاه ها معرفی نمی شوند.

از این رو دانشجویان جدیدالورود بخش بیشتری از ترم جاری را از دست خواهند داد، به همین جهت شروع سال تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی در برخی از رشته ها از بهمن آغاز شود. در واقع  فرآیند آموزش رشته هایی که ارائه آموزش های آن به صورت ترمیک و نیازمند گذراندن واحدهای اولیه است،‌ با یک ترم تاخیر شروع خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد که در برخی از رشته ها نیز با حذف برخی دروس و فشرده کردن دروس دیگر آموزش از ترم جاری آغاز می شود. البته تعداد واحدهای ارائه شده نیز کمتر خواهد شد.

قنبری همچنین با اشاره به شروع کلاس های آموزشی در سه رشته پر طرفدار پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی گفت: به احتمال زیاد ورودی پذیرفته شدگان این رشته ها از بهمن ماه آغاز می شود.

انتهای پیام/

به اشتراک گذاری

نظراتــ کاربرانــ