آغاز فرآیند پذیرش داوطلبان ارشد پزشکی 99

یکشنبه 13 مهر 1399

بنابر گزارش مرکز سنجش آموزش پزشکی از میان بیش از ۴۶ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی، بیش از ۴۰ هزار نفر پذیرش خواهند شد.

آغاز فرآیند پذیرش داوطلبان ارشد پزشکی 99

مرکز سنجش آموزش پزشکی گزارش های جالبی را از آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 1399 که در روزهای ۲۳ و ۲۴ مردادماه برگزار شده بود را ارائه داده است.

در اطلاعیه منتشر شده از این مرکز بیان شده است که: کل داوطلبان ثبت نام شده در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۳۹۹ تعداد ۸۱ هزار ۱۷ نفر بودند که از این میان ۴۶ هزار و ۸۲۴ داوطلب معادل ۵۷.۷۹%  در جلسه آزمون حضور یافتند و 34 هزار 193 داوطلب که معادل ۴۲.۲۱% از ثبت نام کننده گان بود تصمیم گرفتند که در سر جلسه آزمون حضور پیدا نکنند.

در ادامه این گزارش آمده است که، از میان شرکت کنندگان در آزمون تعداد ۴۲ هزار و ۶۶۱ نفر معادل ۹۱.۱۱% مجاز به انتخاب رشته محل شدند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۳۶۱ نفر (۷۸.۲%) انتخاب رشته محل خود را در بازه زمانی مقرر و در زمان تمدید شده که تا ساعت 10 روز سه شنبه هشتم مهر ماه بود انجام دادند و مابقی علاقه ای به انجام انتخاب رشته نداشته اند.

بر اساس ظرفیت اعلام شده پذیرش دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو رایگان و شهریه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت بهداشت ۴ هزار و ۷۲۰ نفر می باشد که از این تعداد ۲ هزار و ۸۷۰ نفر ظرفیت دوره‌های روزانه دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده و یکهزار و ۸۵۰ نفر از ظرفیت هم به شهریه پردازها اختصاص دارد. شما می توانید از طریق لینک زیر جدول ظرفیت پذیرش هر دانشگاه برای آزمون ارشد 99 را مشاهده کنید.

فهرست دانشگاه های پذیرنده

داوطلبان می تواندد با کد رهگیری خود از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس http://sanjeshp.ir کارنامه و پاسخنامه خود را دریافت کند.

انتهای پیام/

به اشتراک گذاری

نظراتــ کاربرانــ