پایان آزمون دکتری تخصصی 1399 وزارت بهداشت

یکشنبه 12 مرداد 1399

زنگ پایان آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) با رقابت بیش از 18 هزار داوطلب در 62 رشته بعد از 3 روز به صدا درامد.

پایان آزمون دکتری تخصصی 1399 وزارت بهداشت

آزمون دکتری سال 99 که در ابتدا قرار بود در اواسط خرداد ماه برگزار شود بعد از اعلام چند باره از سوی وزارت بهداشت در نهایت به تاریخ های 11،10 و 12 مرداد ماه موکول شد و بالاخره وزارت بهداشت به عنوان متولی توانست آزمون را زیر سایه سنگین کرونا در دانشگاه ها و مراکز مجری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کند.

در آزمون امسال تعداد ۱۸ هزار و ۲۴۱ نفر در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی امسال در گروه علوم پایه پزشکی و بهداشت و تخصصی ثبت نام کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۹۰ نفر مرد و ۱۱ هزار و ۷۵۱ نفر زن بودند.

به گفته رئیس سنجش آموزش پزشکی از بین کل شرکت کنندگان تعداد 176 نفر هم ابتلای خود به کرونا را در فرم خود اظهاری تایید کردند که برای آنها مکان خاص و جداگانه ای در نظر گرفته شد.

سید سعید هاشمی همچنین افزود به خاطر شرایط خاص این دوره و به منظور حفظ سلامت داوطلبان، تعداد محل های برگزاری آزمون نسبت به سال گذشته به سه برابر افزایش یافته است و همکاران ما در تمام دانشگاه های مجری برگزاری آزمون، تمام تلاش خود را برای رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به کار گرفته‌اند.

 البته طبق مشاهدات ما از بعضی حوزه های امتحانی رعایت پروتکل های بهداشتی همچون تب سنجی های تک به تک افراد، فاصله گزاری بین صندلی ها و ضد عفونی کردن فضا به خوبی انجام می گرفت.

از موضوعات جالب توجه آزمون امسال هم می توان به غیبت نزدیک به 15 درصد شرکت کنندگان یعنی عددی نزدیک به سه هزار نفر در آزمون اشاره کرد که البته با توجه به شرایط موجود قابل پیش بینی بود.

بر اساس روال سال هال گذشته نتایج اولیه این آزمون از سوی مرکز سنجش پزشکی هفته آخر تیر ماه بود اما به دلیل شرایط خاص امسال تاریخ دقیقی جهت اعلام نتایج مشخص نشده. داوطلبان میتوانند بعد از تاریخ اعلام نتایج به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و کارنامه اولیه خود را دریافت کنند. لازم به ذکر است که نتایج اولیه دکتری پزشکی 99 تنها وضعیت مجاز بودن یا نبودن انتخاب رشته داوطلب را مشخص می کند که مجاز شدگان می توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری در زمان مقرر شده اقدام نمایند و در آن جزئیات وضعیت علمی داوطلبان مانند درصد دروس ، نمره کل و ... درج نمی شود.

گروه مای رشته برای تمام داوطلبین عزیز آرزوی موفقیت و کسب رتبه دلخواه را می کند.

انتهای پیام/

به اشتراک گذاری

نظراتــ کاربرانــ