زبان انگلیسی؛ درسی آسان یا سخت در آزمون ها؟

یکشنبه 6 اسفند 1402

زبان انگلیسی درسی جدایی ناپذیر برای آزمون های مختلف است. در مقاله حاضر به شماری از راهکارها خواهیم پرداخت که عمل به آنها زمینه ساز کسب نمره ای بالا و ایده آل از این درس می گردد.

زبان انگلیسی؛ درسی آسان یا سخت در آزمون ها؟

زبان انگلیسی درسی جدایی ناپذیر برای آزمون های مختلف است. این درس برای شماری از شرکت کنندگان نقش بهشت و برای برخی دیگر نقش جهنم را دارد. در این مقاله سعی در ارائه شماری از راهکارها را داریم که عمل به آنها شما را به شخصی موفق در پاسخگویی به سؤالات زبان می کند.

لغات، دستور زبان و درک مطلب بخش های ثابت در آزمون های زبان مختلف هستند. مهم ترین نکات مربوط به آنها عبارتند از:

1- لغات؛ کلیدی ترین بخش در آزمون زبان انگلیسی

به طور خلاصه باید گفت که لغات نقش محوری در آزمون زبان انگلیسی دارد. برای هر آزموی که شما قصد شرکت در آن را دارید باید از مدت ها قبل برنامه ای ویژه نسبت به بخش لغات داشته باشید. ضعف در دایره لغت، مستقیماً بر بخش های گرامر و درک مطلب اثر می گذارد. بعبارتی موفقیت شما در آزمون زبان شدیداً وابسته به دایره لغوی شماست.

2- گرامر؛ آسان ترین یا سخت ترین بخش آزمون

بخش گرامر بعنوان آسان ترین یا سخت ترین بخش آزمون می تواند باشد. این موضوع شدیداً به منبعی که شما مطالعه می کنید وابسته است. اگر منبعی که شما انتخاب کرده اید با سطح سؤالات آزمونتان تطابق داشته باشد، گرامر برای شما آسان ترین بخش است. اما اگر شما در انتخاب منبع خود دچار اشتباه شده باشید، این بخش به سخت ترین بخش تبدیل می شود. پس منبع مطالعه خود برای گرامر را با دقت و وسواس تمام انتخاب کنید.

3- درک مطلب؛ تکنیک های مختلف و تجربه را ادغام کنید.

برای پاسخگویی به سؤالات درک مطلب حتماً از تکنیک های مختلف استفاده کنید. تکنیک های Skimming و Scanning همان چیزی هستند که شما را در پاسخدهی هر چه بهتر یاری می کنند. به کارگیری این تکنیک ها منوط به مطالعه متن های زیادی است. در واقع، بررسی Reading های متنوع شما را قادر می سازد تا از تکنیک های نامبرده به نحو احسن استفاده کنید و با تجربه مناسبی که پیدا می کنید از این بخش به یک نمره عالی برسید.

جمع بندی

برای آماده سازی زبان انگلیسی لازم است تا زمان خود را به 3 قسمت تقسیم کنید:

قسمت اول) سعی کنید دایره لغات خود را تا جای ممکن گسترش دهید. در این دوره زمانی از مطالعه بخش های گرامر و درک مطلب خودداری کرده و صرفاً به یادگیری لغات مختلف بپردازید. هر چه قدر عملکرد شما در این قسمت بهتر باشد، شانس موفقیت تان در آزمون پیش رو بالاتر است.

قسمت دوم) در این قسمت مطالعه گرامر و درک مطلب را همزمان شروع کنید. انتخاب منبع مطمئن بسیار بسیار مهم است. پس در این مورد خیلی دقت کنید.

قسمت سوم) یک ماه مانده به آزمون را به بررسی سؤالات مختلف خصوصاً آزمون ها و کنکورهای گذشته اختصاص دهید. این موضوع همان چیزی است که سرعت عمل شما را در پاسخگویی به سؤالات شدیداً بالا می برد.

انتهای پیام/

به اشتراک گذاری

نظراتــ کاربرانــ