بیوشیمی در آزمون های ارشد و دکتری (بخش چهارم؛ متابولیسم)

چهارشنبه 9 فروردین 1402

متابولیسم بیش از 50% سوالات بیوشیمی در کنکورهای مختلف را تشکیل می دهد. در این مقاله به بررسی نحوه پاسخ به تمامی سوالات آن خواهیم پرداخت.

بیوشیمی در آزمون های ارشد و دکتری (بخش چهارم؛ متابولیسم)

سلام دوستان عزیز. به بررسی مهم ترین بخش بیوشیمی خوش آمدید. در اولین مقاله از مجموعه مقالات بیوشیمی در آزمون های ارشد و دکتری دیدیم که متابولیسم بیش از 50% سؤالات کنکورها را به خود اختصاص می دهد. به عبارتی این بخش تعیین کننده موفقیت و عدم موفقیت شما در آزمونتان هست. در ادامه نگاهی دقیق به متابولیسم خواهیم داشت و به هر آنچه که شما برای موفقیت در آن نیاز دارید اشاره خواهیم کرد.

1- چه منابعی برای طرح سؤال متابولیسم مورد استفاده قرار می گیرند؟

با توجه به تعدد منابع بیوشیمی، دست طراحان برای این مبحث بسیار باز است. البته، غالب سوال های متابولیسم در ارشد از هارپر و در دکتری از دِولین طرح می شوند.

2- چطور تمام سوالات متابولیسم را پاسخ دهم؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است. اگر شما می خواهید تمام سوالات متابولیسم را پاسخ دهید لازم است تا آموزش های سایت مای رشته را مطالعه کنید. این آموزش ها براساس مطالب تمامی کتب مرجع بیوشیمی طراحی شده اند و منطبق با کنکورها هستند. درواقع هدف از این آموزش ها، کشاندن کلاس کنکور به خانه داوطلبین است.

3- آموزش ها را چطور بخوانیم؟

برای کسب موفقیت حداکثری، لازم است تا شما مطالعه متابولیسم کربوهیدرات ها، لیپیدها و اسیدهای آمینه را در اولویت خود قرار دهید. در حال حاضر که با شما سخن می گوییم، به جز آموزش متابولیسم لیپیدها و آموزش رابطه ها و مسائل در بیوانرژتیک، تمامی آموزش های متابولیسم آماده و در سایت بارگذاری شده اند. البته این دو آموزش نیز به زودی آماده و بارگذاری خواهند شد. پس شما مطالعه آموزش های فعلی را تمام کنید تا به محض آماده شدن آموزش های جدید، مجموعه شما تکمیل گردد.

4- چطور به مطالعه خود سرعت دهیم؟

کتاب بیوشیمی متابولیسم توسط استاد باباشمسی آماده شده است. این کتاب از اردیبهشت 1402، از سایت مای رشته قابل تهیه است. از آنجاییکه مطالب این کتاب با آموزش ها تطابق کامل دارد، سرعت مطالعه شما چند برابر خواهد شد.

جمع بندی

متابولیسم در بردارنده بیش ترین سوالات بیوشیمی در آزمون های مختلف است. مای رشته با ارائه آموزش های مختلف، بستری را فراهم ساخته تا داوطلبین کنکورهای ارشد و دکتری به تمامی سوالات آن پاسخ دهند. البته، انتشار کتاب بیوشیمی متابولیسم که به زودی به سبد محصولات این پایگاه اضافه می گردد، زمینه ساز افزایش سرعت مطالعه شما خواهد شد.

انتهای پیام/

به اشتراک گذاری

نظراتــ کاربرانــ