ورود به دنیای استارت آپ ها

دوشنبه 29 شهریور 1400

تبدیل دانش به محصول و تولید ثروت از اهداف هر شخص علمی است. استارت آپ یا شرکت های نوپا زمینه ساز رسیدن به این خواسته هستند.

ورود به دنیای استارت آپ ها

به گزارش شتابدهنده دارویی هُنام و به نقل از مای رشته؛ همانند هر هدف یا تعهد بلند مدت و بزرگ، ایجاد یک استارت آپ نیز نیازمند یک برنامه ریزی و مقدمه چینی میباشد. به گفته جورج الیوت :هرگز برای چیزی که میتوانستی باشی دیر نیست. همانطور که بسیار گفته میشود، جذب سرمایه یکی از مراحل آغاز کسب و کار جدید است. اما پیش از جذب سرمایه برای استارت آپ، میبایست بر روی خود سرمایه گذاری کنید. این سرمایه گذاری از جنس آگاهی است. موفقیت در یک کسب وکار نوپا، به زیر ساختهایی از جنس آگاهی نیاز دارد. در این راستا، سه اصل اساسی شامل موارد زیر هستند :

         • اصول را بیاموزید

         • دلیل کار خود را دریابید

         • بشنوید و مشاهده کنید

اصول را بیاموزید

ایجاد یک استارت آپ، در حکم یک سفر آموزشی برای شما میباشد. آموزشی که در آن، هر درس جدید، در قالب یک وضعیت واقعی است؛ که عواقب واقعی را نیز به همراه دارد.برنامه، مدرک یا Ph.D هیچ یک نمیتوانند موفقیت استارت آپ را تضمین کنند.

در این مرحله از آماده سازی، شما میبایست فقط اصول را بیاموزید. سپس یک گروه پشتیبانی خوب برای خود ایجاد کنید.

برخی از مباحثی که بهتر است به آن ها بپردازید، شامل موارد زیر هستند :

       • اعتبارسنجی ایده

       • راه اندازی و ساخت محصول

       • استخدام و نیروی انسانی

       • مدیریت تیم

       • قیمت گذاری راه حل ها و بودجه بندی

دلیل کار خود را دریابید

برای طی کردن یک مسیر پر فراز و نشیب، همواره به دلیل یا دلایلی نیاز خواهید داشت. دلایلی که شما را به ادامه مسیر ترغیب کنند.چرا تصمیم دارید یک استارت آپ ایجاد کنید؟ چه چیزی، شما را در این مسیر، به جلو سوق میدهد؟

پاسخ این پرسش، برای هر کسی متفاوت است. حتی میتوان گفت که این پاسخ، به مرور زمان نیز تغییر میکند. در هر صورت پرداختن به آن، به عنوان فاکتوری مهم مطرح است.شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که پاسخ کارآفرینان موفق به این پرسش چه بوده است؟ بسیاری از بنیان گذاران موفق، صرفا برای لذت از هیجان و نیز رضایت از تبدیل ایده به ارزش، سفر استارت آپ خود را آغاز میکنند. بنظر می رسد این حس لذت و رضایت، به عنوان انگیزه اصلی هر بنیانگذاری مطرح است

بشنوید و مشاهده کنید

     • عملکرد سایر بنیانگذاران را زیر نظر بگیرید. به داستانهای مسیر استارتاپ آنها گوش کنید. با آن ها مصاحبه کنید. در مورد بازار، مشتری ها، راه حل ها و چالش های مسیر از تجریبات شان بیاموزید. این مصاحبه می تواند به عنوان طرح اولیه کسب و کار شما تبدیل شود.

     • رقبای خود را بشناسید.

     • ایدههای خود را به اشتراک بگذارید. با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و بازخورد دریافت کنید.

این فعالیت ها به عنوان مراحل پیش از اجرا مطرح هستند که میتوانند به مرحله اعتبارسنجی، تحقیقات بازار و مشتری منتهی شوند. اگرچه کارایی این تجارب، برای استارت آپ شما قابل تضمین نیست؛ ولی این آموخته ها یقینا بهترین و نزدیکترین معیار برای کمک به استارت آپ شما در فرایند تصمیم گیریها میباشد.در حقیقیت، یادگیری از تجربیات افراد خبره، میتواند از بروز شکست های احتمالی جلوگیری کند.

سخن پایانی

به طور کلی، دستیابی به دانش اولیه موردنیاز، درک علت شما از آغاز کار، مشاهده سایر بنیانگذاران و تعامل با مشتریان، فراتر از یک مرحله آماده سازی است. در حقیقت، این موارد، به عنوان اولین مرحله اجرا مطرح هستند.

انتهای پیام/

به اشتراک گذاری

نظراتــ کاربرانــ